• + 30 26410 74121
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Δευ-Παρ 8.00-15.00

Β' Εξάμηνο

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: 3

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ: 2

GFBM_2.2 C ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (Υ)

Οι ενότητες που καλύπτονται είναι οι εξής:
1.    Δικτυωτή Ανάλυση

  • Εύρεση Συντομότερης Διαδρομής (ShortestPath)
  • Eύρεση Βέλτιστου Ζευγνύοντος Δέντρου (MinimumSpanningTree)
  • Εύρεση Μέγιστης Ροής Δικτύου (MaximumFlow)
2. Διαχείριση Έργων
  • Μέθοδος PERT/CPM
  • Διαχείριση έργου σε συνθήκες αβεβαιότητας
  • Συμπίεση έργου
3. Θεωρία Παιγνίων
  • Δέντρα Αποφάσεων
  • Παίγνια Πλήρους Πληροφόρησης
  • Παίγνια Ελλειπούς Πληροφόρησης
  • Λύσεις Παιγνίων Δύο Παικτών
  • Παίγνια Δύο Παικτών Μηδενικού Αθροίσματος
  • Παίγνια Κατά Bayes

Περισσότερα

GFBM_2.3 C ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ (Υ)

Το μάθημα καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεωριών και πρακτικών αναφορικά με τον προγραμματισμό των ανθρωπίνων πόρων, την ανάλυση εργασίας, την προσέλκυση και επιλογή υποψηφίων, την εκπαίδευση και ανάπτυξη εργαζομένων, το σύστημα ανταμοιβών, την αξιολόγηση εργαζομένων, τις εργασιακές σχέσεις, και τη συμμόρφωση με τη νομοθεσία. Υποστηρίζεται από μελέτες περιπτώσεων και συζήτηση άρθρων που συνδέονται με τις γνωστικές περιοχές του μαθήματος.

Περισσότερα

GFBM_2.3 S ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΙΑ (Υ)

Στο μάθημα αναλύονται και επεξηγούνται τα παρακάτω: τα επίπεδα εξέλιξης των συστημάτων ποιότητας (Επιθεώρηση, Έλεγχος Ποιότητας, Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας ISO 9000, Διοίκηση Ολικής Ποιότητας), οι αρχές και τα συστατικά στοιχεία της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (Δ.Ο.Π.), οδηγίες εφαρμογής Δ.Ο.Π., οφέλη και λόγοι αποτυχίας εφαρμογής της Δ.Ο.Π., η Δ.Ο.Π. σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η συσχέτιση του ISO 9000 και Δ.Ο.Π., τα Βραβεία Ποιότητας – Κριτήρια Επιχειρηματικής Αριστείας, το Κόστος Ποιότητας (και ο επιμερισμός του σε κόστος πρόληψης, εκτίμησης και αστοχιών), οι μέθοδοι συλλογής στοιχείων κόστους ποιότητας, οι δυσκολίες στη συλλογή στοιχείων κόστους ποιότητας, ο υπολογισμός του Κόστους Ποιότητας με τη μέθοδο PAF, Process Cost Approach και ABC, τα εργαλεία και οι τεχνικές για τη βελτίωση της ποιότητας (γενικής χρήσης και για εν-σειρά έλεγχο της ποιότητας) και οι απαιτήσεις του διεθνούς προτύπου ISO 9001 καθώς και μελέτες περίπτωσης Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας ISO 9001.

Περισσότερα

GFBM_2.7 S ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ (Ε)

Το μάθημα αναφέρεται στην σύγχρονη στρατηγική μάρκετινγκ όπως αυτή ξεδιπλώνεται μέσα από την αποτελεσματική διοίκηση προϊόντων και παρουσιάζει τους τύπους των προϊοντικών αποφάσεων που πρέπει να λαμβάνει μια επιχείρηση προκειμένου να επιτύχει τους στόχους της. Εστιάζει ιδιαίτερα σε θέματα ανάπτυξης νέων προϊόντων και καινοτομίας αναπτύσσοντας τις σύγχρονες ιδέες αλλά και πρακτικές στην ανάπτυξη νέων προϊόντων.
Η ύλη του μαθήματος αναπτύσσεται με τις παρακάτω θεματικές ενότητες:
  • Εισαγωγικές έννοιες διοίκησης χαρτοφυλακίου προϊόντων
  • Βασικές Έννοιες Branding
  • Τύποι Προϊοντικών Αποφάσεων
  • Μοντέλα Ανάπτυξης και Χαρτοφυλακίου Νέων Προϊόντων
  • Στάδια Ανάπτυξης, Δοκιμής και Εισαγωγής στην Αγορά Νέων Προϊόντων
  • Σύγχρονες τάσεις στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και στην υιοθέτηση καινοτομιών
  • Ο Ρόλος της Καινοτομίας στην Ανάπτυξη Νέων Προϊόντων και Υπηρεσιών
  • Παράγοντες Επιτυχίας  Νέων Προϊόντων και Υπηρεσιών

Περισσότερα

GFBM_2.2 S ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ (Ε)

Το μάθημα αποσκοπεί στο να μεταδώσει στους μεταπτυχιακούς φοιτητές τις αρχές και τις δομές της διοικητικής λογιστικής. Η διοικητική λογιστική αφορά την παροχή πληροφοριών στους διευθυντές των επιχειρήσεων, οι οποίες αφορούν το σχεδιασμό, τον έλεγχο των δραστηριοτήτων, την αξιολόγηση και τη λήψη αποφάσεων.

Περισσότερα

GFBM_2.4 S ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΗΨΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ (Ε)

Οι ενότητες που καλύπτονται είναι οι εξής:

  1. Ακέραιος Προγραμματισμός
  2. Δυναμικός Προγραμματισμός
  3. Μοντέλα Διανομής και Δικτύων
  4. Μοντέλα Διαχείρισης Αποθεμάτων
  5. Πολυκριτήριες Αποφάσεις
  6. Αλγόριθμοι Υπολογιστικής Νοημοσύνης:
  • Γενετικοί αλγόριθμοι (GeneticAlgorithms - GAs)
  • Αλγόριθμος βελτιστοποίησης σμήνους σωματιδίων (ParticleSwarmOptimization - PSO)
  • HillClimbing
  • SimulatingAnnealing
  • GreatDeluge
  • VariableNeighbourhoodSearch
  • TabuSearch

Περισσότερα

GFBM_2.5 S ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ (Ε)

Τα βασικά ζητήματα τα οποία πραγματεύεται το μάθημα της αγροτικής οικονομίας και πολίτικης είναι τα εξής:
  • Εισαγωγή στην αγροτική οικονομική - η οικονομική φυσιογνωμία του αγροτικού τομέα. Ανάγκες και ιδιαιτερότητες του αγροτικού χώρου. Διαρθρωτικές εξελίξεις στον τρόπο άσκησης της γεωργίας.
  • Η αγροτική εκμετάλλευση και η ανάγκη μετάβασης σε αγροτικές εκμεταλλεύσεις επιχειρηματικού τύπου.
  • Τα οικονομικά αποτελέσματα της λειτουργίας των αγροτικών εκμεταλλεύσεων (οικονομικά αποτελέσματα και γεωργοοικονομικοί δείκτες, νεκρό σημείο λειτουργίας μιας αγροτικής εκμετάλλευσης).
  • Εργαλεία και μηχανισμοί αγροτικής πολιτικής και προβλήματα αγροτικής πολιτικής.
  • Η κοινή αγροτική πολιτική και η εξέλιξη της. Φορείς και οργανισμοί αγροτικής πολιτικής στην ΕΕ.
  • Ειδικά θέματα αγροτικής πολιτικής: ασφάλεια τροφίμων και ποιότητα. περιβαλλοντική πολιτική και εμπορία τροφίμων. νέοι αγρότες και η ανάγκη ανανέωση του αγροτικού πληθυσμού.
  • Αγροτική ανάπτυξη και πολιτικές αγροτικής ανάπτυξης
  • Αγροτικοί συνεταιρισμοί και ο ρόλος τους στην αγροτική ανάπτυξη.
  • Στρατηγικές ανάπτυξης αγροτικών συνεταιρισμών
  • Ανάλυση και αξιολόγηση μέτρων αγροτικής πολιτικής, ανάλυση παραγωγικότητας και αποτελεσματικότητας αγροτικού τομέα.
Για συγκεκριμένες θεματικές ενότητες θα επιλύονται μία σειρά ασκήσεων και προβλημάτων με σκοπό την καλύτερη κατανόηση της θεωρίας, και την απόδειξη της πρακτικής εφαρμογής αυτής.

Περισσότερα

GFBM_1.3 C ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ (Ε)

Το μάθημα αποσκοπεί στην αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, στην παραγωγή νέων ιδεών, στην ανάπτυξη ικανοτήτων ατομικής και ομαδικής εργασίας, στην προσαρμογή σε νέες καταστάσεις που διαμορφώνονται και στην λήψη καταλλήλων αποφάσεων, στον σχεδιασμό και την διαχείριση καινοτομικών επιχειρηματικών εγχειρημάτων.
Τα βασικά ζητήματα που παρουσιάζονται είναι τα εξής:
  • Έννοια και περιεχόμενο της επιχειρηματικής καινοτομίας, θεωρητικές προσεγγίσεις
  • Τύποι καινοτομίας – τεχνολογική και μη τεχνολογική καινοτομία, ριζική ή σωρευτική, καινοτομία προϊόντος ή οργάνωσης και διαδικασίας
  • Διαχρονικά παραδείγματα επιχειρήσεων και διαδικασιών εμπορικής αξιοποίησης της επιστημονικής γνώσης και της τεχνολογίας
  • Παράγοντες και προϋποθέσεις της καινοτομικότητας - σύστημα καινοτομίας & επιχειρηματικά χαρακτηριστικά
  • Δείκτες μέτρησης της καινοτομικότητας μιας οικονομίας
  • Ο θεσμικός σχεδιασμός της καινοτομίας – χώροι ανάπτυξης καινοτομιών, Ε&Α, πηγές χρηματοδότησης
  • Στρατηγική και management της επιχειρηματικής καινοτομίας - μελέτες περιπτώσεων από το διεθνές κι εγχώριο περιβάλλον

Περισσότερα

GFBM_2.6 S ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟΥ (Ε)

Τα βασικά ζητήματα που μελετώνται είναι:
  • Έννοια και σκοπός Χρηματοοικονομικής Διοίκησης
  • Εισαγωγή στο Γραμμικό Προγραμματισμό και Θεωρία Χρησιμότητας
  • Απόδοση και Κίνδυνος
  • Θεωρία Αποτελεσματικών Αγορών
  • Υπόδειγμα Markowitz
  • Μοντέλο Αποτίμησης Κεφαλαιουχικών Στοιχείων
  • Μοντέλο Αντισταθμιστικής Αποτίμησης Κεφαλαιουχικών Στοιχείων
  • Υπόδειγμα του Ενός Δείκτη
  • Υπόδειγμα Μέσου Διακύμανσης
  • Εφικτό Αποτελεσματικό Σύνορο
  • Άριστο Χαρτοφυλάκιο
  • Διαφοροποίηση ενός Χαρτοφυλακίου απέναντι στον Κίνδυνο
  • Αποτίμηση Χαρτοφυλακίων
  • Διεθνή Χαρτοφυλάκια
  • Αμοιβαία Κεφάλαια και το Πλαίσιο Λειτουργίας τους
  • Εξέλιξη του Θεσμού των Αμοιβαίων Κεφαλαίων
  • Τρόποι Μέτρησης του Κινδύνου
  • Μέτρα Απόδοσης Προσαρμοσμένα στον Κίνδυνο
  • Μέτρα Απόδοσης Προσαρμοσμένα στη Διαφορική Απόδοση
  • Αξιολόγηση Διαχειριστών Αμοιβαίων Κεφαλαίων
  • Επαναληπτικότητα της επίδοσης των Αμοιβαίων Κεφαλαίων

Περισσότερα

GFBM_3.1S ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΙΜΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΓΟΡΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (Ε)

Τα βασικά ζητήματα τα οποία πραγματεύεται το μάθημα της ανάλυσης τιμών & οργάνωση αγορών αγροτικών προϊόντων & τροφίμων είναι τα εξής:
  • Μηχανισμοί τιμών, στρατηγικές τιμής και στρατηγικές εκτός τιμής (διάκριση τιμών, κάθετες σχέσεις, διαφοροποίηση προϊόντος, διαφήμιση),
  • Είσοδος και έξοδος (κόστος εισόδου, διάρθρωση αγοράς και ευημερία, στρατηγική συμπεριφορά),
  • Τεχνολογία (ερευνά και ανάπτυξη, δίκτυα και πρότυπα),
  • Ανάλυση Χρονοσειρών.
Για συγκεκριμένες θεματικές ενότητες θα επιλύονται μία σειρά ασκήσεων και προβλημάτων με σκοπό την καλύτερη κατανόηση της θεωρίας, και την απόδειξη της πρακτικής εφαρμογής αυτής.

Περισσότερα