• + 30 26410 74121
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Δευ-Παρ 8.00-15.00

Γ' Εξάμηνο

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: 1

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ: 1

GFBM_3.1 C ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (Υ)

Το μάθημα αποτελεί την σύνθεση και ολοκλήρωση όλων των στοιχείων της διοικητικής στο πλαίσιο της στρατηγικής της επιχείρησης. Έμφαση δίνεται στις περιοχές στρατηγικής σημασίας και ειδικότερα αυτών που έχουν σημαντικές επιδράσεις και σχετίζονται με τις αποφάσεις σε ανταγωνιστικές συνθήκες. Εστιάζει στις στρατηγικές αποφάσεις που έχουν τόσο μεσοπρόθεσμη όσο και μακροπρόθεσμη επίπτωση στην επιχείρηση. Η διαδικασία των στρατηγικών  αποφάσεων υποστηρίζεται από την ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης όπως και από την ανάλυση της ίδιας της επιχείρησης.
Αναγνωρίζεται και κατανοείται η συνεργασία των λειτουργιών της επιχείρησης στον καθορισμό στόχων και στρατηγικών για μία σχετική μακροχρόνια περίοδο ενώ ταυτόχρονα διοικείται η καθημερινότητα της επιχείρησης. Παρουσιάζονται και χρησιμοποιούνται σημαντικές «εννοιολογικές περιοχές» όπως η αποστολή  της επιχείρησης, στόχοι, ανταγωνιστική στρατηγική, ρίσκο, σημαντικοί παράγοντες επιτυχίας, στρατηγική ευκαιρία ή απειλή, δυνατά σημεία, απειλές, αγορά και προϊόντα ή υπηρεσίες, διάρθρωση της αγοράς κ.α.
Η ύλη του μαθήματος αναπτύσσεται από τις παρακάτω θεματικές ενότητες:
  • Η έννοια της στρατηγικής
  • Στρατηγικός και τακτικός σχεδιασμός
  • Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
  • Ανάλυση της παρούσας κατάστασης
  • Ανάλυση ελκυστικότητας βιομηχανίας
  • Ανάλυση ανταγωνιστών & πελατών
  • Ανάλυση χαρτοφυλακίου προϊόντων & διοίκηση προϊόντος
  • Στρατηγικές αγορών

Περισσότερα

GFBM_3.10 S ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (Ε)

Το μάθημα της συνεταιριστικής επιχειρηματικότητας έχει ως αντικείμενο εξέτασης όλο τον κύκλο της επιχειρηματικής διαδικασίας (επιχειρηματική ιδέα, αξιολόγηση, δημιουργία επιχειρηματικού σχεδίου, εξεύρεση πόρων, στρατηγική διοίκηση, επιλογή μοντέλου ανάπτυξης) δίνοντας έμφαση σε συνεταιριστικές δραστηριότητες στον αγροτικό χώρο αλλά και στο ευρύτερο πεδίο της κοινωνικής οικονομίας.
Αντικειμενικός σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειωθούν οι φοιτητές με την πραγματικότητα των σύγχρονων επιχειρήσεων του κοινωνικού τομέα και να αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια να αντιμετωπίζουν ζητήματα και ιδιαιτερότητες των συνεταιριστικών και κοινωνικών επιχειρήσεων συνδυάζοντας στρατηγική διοίκηση, επιχειρηματικά σχέδια και γενικότερα τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει σε άλλα συναφή μαθήματα.

Περισσότερα

GFBM_3.2 S ΔΙΕΘΝΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ (Ε)

Στα πλαίσια της διεθνής οικονομίας πραγματοποιούνται πληθώρα καθημερινών συναλλαγών προκαλώντας σημαντικές επιπτώσεις στο νομισματικό, τραπεζικό και χρηματοοικονομικό σύστημα. Αντικειμενικός σκοπός του παρόντος μαθήματος είναι η παρουσίαση της λειτουργίας των χρηματαγορών και κεφαλαιαγορών σε διεθνές επίπεδο και η ανάλυση του τρόπου με τον οποίο τα παράγωγα χρηματοοικονομικά προϊόντα χρησιμοποιούνται για κάλυψη κινδύνου, κερδοσκοπία και εξισορρόπηση κινδύνου.

Περισσότερα

GFBM_3.4 S ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ II (Ε)

Οι ενότητες που καλύπτονται είναι οι εξής:
  • Μη παραμετρική Στατιστική: οι έλεγχοι των Mann-Whitney, του Wilcoxon, των Kruskal-Wallis, του Friedman, των Kolmogorov-Smirnov(με ή χωρίς τη διόρθωση του Lilliefors) και των Shapiro-Wilk, ο συντελεστής συσχέτισης του Spearman.
  • Πολλαπλή γραμμική παλινδρόμηση: εκτίμηση με τη μέθοδο των Ελάχιστων Τετραγώνων, εκτίμηση σε διάστημα, έλεγχοι υποθέσεων, η μέθοδος της Ανάλυσης της Διακύμανσης, ο συντελεστής πολλαπλού προσδιορισμού και ο διορθωμένος συντελεστής πολλαπλού προσδιορισμού. Μέθοδοι επιλογής μοντέλου (οι μέθοδοι της προοδευτικής προσθήκης, του προοδευτικού αποκλεισμού, της βηματικής παλινδρόμησης και όλων των δυνατών παλινδρομήσεων). Προβλήματα στην παλινδρόμηση και έλεγχοι καταλληλότητας του μοντέλου, έλλειψη γραμμικότητας του μοντέλου, ετεροσκεδαστικότητα (heteroscedasticity), (πολυ) συγγραμμικότητα (collinearity), αυτοσυσχέτιση (autocorrelation), κανονικότητα, τυχαιότητα ερμηνευτικών μεταβλητών (τι είναι, ποιες είναι οι συνέπειές τους, πώς διαπιστώνονται και πώς αντιμετωπίζονται). Μετασχηματισμοί δεδομένων, Δείκτες Αυξημένης (ή Πλεοναζούσης) Διακύμανσης (Variance Inflation Factors) και Δείκτες Κατάστασης (Condition Indices) του πίνακα XTX, μέθοδοι Γενικευμένων, Σταθμισμένων Ελάχιστων Τετραγώνων και ARIMA, παλινδρομήσεις με AR(1) και ετεροσκεδαστικά σφάλματα.
  • Πολυδιάστατες μέθοδοι: Παραγοντική Ανάλυση (Factor Analysis) με διάφορες μεθόδους εξαγωγής παραγόντων και περιστροφής, Ανάλυση σε Συστάδες (Cluster Analysis).

Περισσότερα

GFBM_3.5 S ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (Ε)

Στο μάθημα αναπτύσσονται και επεξηγούνται με παραδείγματα και μελέτες περίπτωσης, οι κίνδυνοι ασφάλειας τροφίμων, τα μέτρα ελέγχου των κινδύνων αυτών, ο τρόπος κατηγοριοποίησης των μέτρων ελέγχου σε Κρίσιμα Σημεία Ελέγχου, Λειτουργικά Προαπαιτούμενα Προγράμματα και Προαπαιτούμενα Προγράμματα, οι βασικές αρχές του HACCP, το σχέδιο HACCP, οι απαιτήσεις του Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας Τροφίμων σύμφωνα με το πρότυπο ISO 22000.

Περισσότερα

GFBM_3.7 S ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΥΦΥΪΑΣ (Ε)

Οι ενότητες που καλύπτονται είναι οι εξής:
  1. Αλγόριθμοι Υπολογιστικής Νοημοσύνης και Συστήματα Επιχειρηματικής Ευφυΐας.
  2. Επίλυση προβλημάτων της διοικητικής επιστήμης με χρήση σύγχρονων τεχνικών Υπολογιστικής Νοημοσύνης, όπως οι:
  • Γενετικοί αλγόριθμοι (GeneticAlgorithms - GAs)
  • Αλγόριθμος βελτιστοποίησης σμήνους σωματιδίων (ParticleSwarmOptimization - PSO)
  • HillClimbing
  • SimulatingAnnealing
  • GreatDeluge
  • VariableNeighbourhoodSearch
  • TabuSearch

Περισσότερα

GFBM_3.8 S ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (Ε)

Το μάθημα αποσκοπεί στην αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, στην παραγωγή νέων ιδεών, στην ανάπτυξη ικανοτήτων ατομικής και ομαδικής εργασίας, στην προσαρμογή σε νέες καταστάσεις που διαμορφώνονται και στην λήψη καταλλήλων αποφάσεων, στον σχεδιασμό και την διαχείριση καινοτομικών επιχειρηματικών εγχειρημάτων.
Στα πλαίσια του μαθήματος παρουσιάζονται τα ακόλουθα:
  • Έννοια και περιεχόμενο της επιχειρηματικότητας
  • Δεδομένα απαραίτητα για την στοιχειοθέτηση σχεδίου επιχειρηματικής ιδέας
  • Προϋποθέσεις και στοιχεία για την κατάρτιση σχεδίου υλοποίησης καινοτομικής επιχειρηματικής ιδέας.

Περισσότερα